Caroline Gillen en Nynke Menger zijn eerste aanspreekpunt voor internationale patiënten en hun ouder/verzorger, maar ook voor verwijzers in het buitenland en collega’s in het Máxima. Ze verzorgen de coördinatie van het volledige proces: van aanmelding, verblijf en behandeling tot terugkeer naar huis.
Regelen
Caroline vertelt: ‘Wij willen graag professionele service verlenen, ontzorgen, maar ook de gezinnen een warm welkom geven. Voor kind en ouder(s) is het vaak stressvol om de reis naar Utrecht te ondernemen. Het kind heeft een ernstige ziekte en daar komt bij dat ze voor langere tijd van huis zijn in een vreemd land. Dat is ingrijpend. De aanvragen komen overal vandaan, van België tot Kazachstan, van India tot Iran, van Engeland tot Australië en van Letland tot Duitsland.’ Nynke vult aan: ‘Bij iedere buitenlandse patiënt zorgen wij voor een medisch, financieel en logistiek akkoord. Dit betekent veel schakelen met ouders en artsen. Wij zorgen dat voldoende medische en financiële informatie uitgewisseld wordt, we regelen het vervoer, huisvesting, (medische) tolken. Ook tijdens het verblijf van de gezinnen in Nederland, komen wij vaak nog in actie om allerhande vragen te beantwoorden.’
Het duo is het roerend eens: ‘Internationalisering is een belangrijk speerpunt in de meerjarenstrategie van het Máxima. We willen bijdragen aan een professioneel, efficiënt en vriendelijk visitekaartje van ons geweldige centrum, met een duidelijk toegevoegde waarde.’
Vragen, suggesties? Mail naar internationaloffice@prinsesmaximacentrum.nl