Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om instellingen te onthouden en je bezoek soepeler te laten verlopen. Daarnaast gebruiken we ook cookies voor de verbetering van de website en het verzamelen en analyseren van statistieken. Lees meer over cookies

Veelgestelde vragen

Hier lees je de antwoorden op veelgestelde vragen over ons centrum. Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op via ouders@prinsesmaximacentrum.nl.

Algemeen

Hoe dien ik een klacht in?
Wat kan de ombudsvrouw voor mij betekenen?
Heb ik vrije artsenkeuze in het Prinses Máxima Centrum?
Heb ik recht op een second opinion?

Zorg

Kan een MRI- of CT-scan ook in het shared care ziekenhuis gemaakt worden?
Wat houdt shared care precies in?
Wat moet ik doen bij acute problemen?
Zijn bloemen toegestaan in het Prinses Máxima Centrum?
Hoe werkt videobellen met je behandelaar?

Apotheek

Wanneer is de apotheek geopend?
Mijn kind heeft iets dubbel ingenomen of is medicatie vergeten, wat moet ik doen?
Ik heb een vraag over de medicijnen van mijn kind
Waar vind ik meer informatie over de medicijnen van mijn kind?
Waarom heeft de arts en de apotheker alle medicijngegevens nodig?
Hoe geef ik toestemming om medicijngegevens van mijn kind in te zien?
Wie kan de gegevens van mijn kind inzien?
Waarvoor kan ik terecht bij de apotheek?
Worden de geneesmiddelen vergoed?
Hoe vraag ik een herhaalrecept aan?

Onderzoeken en behandelingen

Waarom wordt mijn kind in het Wilhelmina Kinderziekenhuis geopereerd?

Voorzieningen

Welke activiteiten zijn er voor mijn kind?
Kan ik in het restaurant van het Prinses Máxima Centrum contant betalen?

Verblijf

Welke verblijfsmogelijkheden zijn er voor gezinsleden?