Hieronder geven we antwoorden op de meest gestelde vragen.
Deze pagina is het laatst bijgewerkt op 29 februari 16.07 uur.
Een elektronisch patiëntendossier is een softwaretoepassing waarin medische gegevens van patiënten worden bewaard. Zo kunnen zorgverleners als dokters of verpleegkundigen deze gegevens bekijken en gebruiken.
Via het patiëntenportaal heb je als ouder of kind zelf ook toegang tot het eigen elektronisch patiëntendossier. Je kunt daar onder andere afspraken bekijken, gegevens aanvullen, het medicijnoverzicht inzien en uitslagen doornemen.
Je kunt voorlopig alleen nog een samenvatting van consultverslagen inzien. Dit is een tijdelijke situatie die naar verwachting tot eind april/medio mei duurt. Daarna zijn alle consultverslagen weer compleet in te zien. De samenvattingen van consultverslagen en de informatie bij medicijnen en patiëntbrieven kun je vanaf 2 maart wel gewoon inzien.
Goed om te weten is dat consultverslagen absoluut NIET verdwijnen. Ze zijn alleen door de overgang naar het nieuwe elektronisch patiëntendossier tijdelijk niet zichtbaar voor ouders en kinderen, maar WEL voor zorgverleners. Dus mocht je meer dan alleen de informatie uit de samenvatting nodig hebben, vraag dan aan de zorgverlener om dit te laten zien en eventueel aan je door te sturen.
Onze excuses voor het ongemak.
Vragen aan de behandelaar van je kind of de apotheek kun je via het patiëntenportaal met een e-consult sturen tot en met zondag 25 februari. Van 25 februari tot en met 3 maart kun je vragen stellen aan de behandelaren en apotheek per mail op de volgende emailadressen:
Verpleegkundig Specialist solide: vs-solide@prinsesmaximacentrum.nl
Verpleegkundig Specialist neuro-onco: vs-neuro-onco@prinsesmaximacentrum.nl
Verpleegkundig Specialist HO: vs-hemato-onco@prinsesmaximacentrum.nl
Verpleegkundig Specialist SCT: vs-sct@prinsesmaximacentrum.nl
Apotheek: apotheek@prinsesmaximacentrum.nl
Vanaf 4 maart kun je weer op de gebruikelijke manier herhaalmedicatie aanvragen.
Je kunt op deze dagen geen afspraak plannen of wijzigen. Wij vragen je vóór donderdag 29 februari of vanaf woensdag 6 maart over afspraken met ons te bellen.
Verhinderd voor een afspraak op 29 februari of 1 maart? Dan kun je ons natuurlijk wel bellen op 088 972 72 72.
Bel de spoedlijn (24/7 bereikbaar): 088 972 92 57
Is de zorg niet acuut? Dan kun je ons bereiken via:
Backservice HO/SCT: 088 972 62 80 (8-17 uur)
Backservice SO/NO: 088 972 63 00 (8-17 uur)
LATER-poli: 088 972 50 51 (8-16 uur)
Apotheek: 088 972 62 93 (7-21 uur bereikbaar op ma-vrij, za-zo 8-17.30 uur)
Algemene nummer: 088 972 72 72 (24-7 bereikbaar)
Om de introductie van het EPD ook op de spoedeisende hulp (SEH) soepel te laten verlopen, is de SEH van het UMC Utrecht gedeeltelijk gesloten op 29 februari en 1 maart.
Dit levert geen gevaar op voor patiënten.
Kinderen die in het Prinses Máxima Centrum behandeld worden of behandeld moeten worden en die acute zorg nodig hebben, zijn gewoon welkom op de spoedeisende hulp (SEH) van het UMC Utrecht. Dit is zoals gebruikelijk ter beoordeling van de betrokken artsen.
Indien acute zorg ook in een ander ziekenhuis gegeven kan worden, kunnen kinderen terecht bij de ziekenhuizen in de regio. Dit geldt voor nieuwe kinderen en ook voor kinderen die bekend zijn in het Prinses Máxima Centrum.
We zijn gewoon telefonisch bereikbaar:
Bij spoed: 088 972 92 57
Is de zorg niet acuut? Dan kun je ons bereiken via:
Backservice HO/SCT: 088 972 62 80 (8-17 uur)
Backservice SO/NO: 088 972 63 00 (8-17 uur)
LATER-poli: 088 972 50 51 (8-16 uur)
Apotheek: 088 972 62 93 ( 7-21 uur bereikbaar op ma-vrij, za-zo 8-17.30 uur)
Algemene nummer: 088 972 72 72 (24-7 bereikbaar)
Je kunt op deze dagen geen afspraak plannen of wijzigen. Verhinderd voor een afspraak op 29 februari of 1 maart? Dan kun je ons natuurlijk wel bellen via 088 972 72 72.
Herhaalmedicatie kun je tot en met zondag 25 februari via het patiëntenportaal aanvragen. Van 25 februari tot en met 3 maart kun je herhaalmedicatie aanvragen per mail bij de apotheek: apotheek@prinsesmaximacentrum.nl.