Thijs Quakkelaar, projectleider MijnMáxima: ‘Er is veel werk voor verzet, maar we bieden met de app MijnMáxima echt meerwaarde door inzicht te geven in alle afspraken. Daarbij staat de juiste informatie op het juiste moment voor kinderen en ouders. Nieuw is ook dat je kunt doorklikken naar ‘Eten & Drinken’. Als een kind is opgenomen, vind je daar het menu van de dag en van de Kanjerkar. Dit is aangepast op het dieet, een eventuele allergie en de eetgewoonten van het kind. Bij alle gerechten en producten zien kinderen en ouders een fotootje. Ook kunnen zij extra informatie over de gerechten opzoeken.’
Een ouder uit de denktank voor MijnMáxima, die meedacht over inrichtingskeuzes voor de app, zegt: ‘Wat fijn dat er een overzicht komt met een tijdlijn. Als ik dit had gehad in ons traject dan was ik echt heel erg blij geweest!’
Hoe werkt het?
Een ouder of kind logt in met DigiD en komt dan op een tijdlijn met afspraken en uitleg over afspraken. In de app vind je ook uitleg over de ziekte, onderzoeken en behandelingen plus adviezen voor thuis. Via de app klik je gemakkelijk naar het patiëntenportaal door, voor alle medische gegevens. Ook maakt de app je wegwijs in het centrum en ontvang je belangrijke meldingen van het Máxima. Gebruiken ouders en kinderen liever een website dan een app? Dat kan ook, via https://mijnmaxima.prinsesmaximacentrum.nl/
Voor ouders geldt natuurlijk net als bij het patiëntenportaal dat zij gemachtigd moeten zijn, voordat ze het zorgtraject van hun kind in MijnMáxima kunnen zien. Meer informatie daarover lees je hier,
Het antwoord op veel gestelde vragen over de nieuwe versie van de app vind je hier.